torsdag 10 november 2011

kräkreflexer och julbelysning

*huhhu* vilken dag. intensiv workshop, kort matpaus, diskussioner å reflektioner + basgrupp efteråt.
nu är både kropp och själ helt utmattad (tack å lov för ledig fredag!)
men dagen har varit rätt så givande ändå och jag fick idag briljera (?) med mina dysfagi kunskaper (eller rättare sagt berätta i detalj hur "vi i Åbo" får peta varandra för fullt i munnen och försöka få fram varandras kräkreflexer under dysfagikursen..helt normalt..skrattar lite inombords när jag tänker på hur lustiga vi måste ha sett ut den dagen med pannlampor och dylikt..)

ikväll när jag cyklade till gymmet såg jag till min förvåning att i Linköping har man nu hängt upp julbelysning över gatorna (det är alltså inte bara Halpa-Halli som sätter igång med julpynt och julmusik i augusti/september tänkte jag då.) men insåg rätt så snabbt att kanske det får börja dyka upp lite julstämning då det är november och bara 2 (!) veckor kvar till lilla jul! (ojoj, vad tiden går snabbt.. hinner ju knappt med..)

ska ändå in i det sista övertala min familj att vi inte ska fira någon jul i år, eftersom jag inte har lust eller tid med det. såheså.

bara det kommer snö kanske min julfeelis dyker upp.

fast när det närmar sej jul så borde ju alla bli lite snällare (eftersom tomten ser dej) och det borde verkligen försäkringsbolaget ha tänkt på då dom inte gav mej pengar tillbaka för min stulna cykel. fast det borde jag ju ha förstått eftersom självrisken ligger på 1200kr och min cykel kostade ju faktiskt bara 1199kr. men lite snällhet (?) skadar väl aldrig.

nu börjar kocken i köket prata om varma smörgåsar så bäst att gå å se vad som är pågång! :)

2 kommentarer:

  1. Men, men.. Ja vill ju ha jul iallafall! Snö fixar allt, tror ja. :)

    SvaraRadera
  2. jul ska vi ha, tralalala. för jag vill packa in julklappar för de tycker jag om. å vilken fin bild du har från byarnasby :)

    SvaraRadera