tisdag 8 november 2011

I'm back.

Semestern (som förövrigt var helt fantastisk å som mest bestod av roliga aktiviteter tillsammans med nära & kära) är nu slut och jag befinner mej nu i Linköping igen.

Överlevde flygresan galant (är värd åtminstone 3 guldstjärnor för att ha klarat av alla dessa flygturer tillsammans med min ovän flygrädslan). Men det tar på krafterna att vara på resande fot har jag märkt eftersom jag har hunnit tabba mej flera gånger redan idag:

tabbe 1: framme vid Arlanda kollar jag noggrant att bagaget ska komma till rullband nr7 och följer skyltarna i den riktningen. Framför mej har jag 3 kostymklädda farbröder som jag känner igen från flyget och glatt traskar jag efter dem. Plötsligt märker jag att dom går ut och att dom tydligen bara hade handbagage med sig. Jag har alltså gått ut till ankomsthallen utan att ha hämtat mitt bagage. *oops*. Men jag går modigt tillbaka mot strömmen och ignorerar skyltar där det står att man inte får gå in tillbaka den vägen och till min stora glädje ser jag min stora gråa väska åka runt runt runt ensam på rullbandet...

tabbe 2: tänkte vara lite duktig och cykla till biblioteket för att printa ut lite handouts och andra papper som jag sparat på min minnepinne. inte så värst smart att glömma att ta med sig minnepinnen...

tabbe 3: tänkte vara lite duktig och cykla till biblioteket och lämna tillbaka några böcker som är försenade (då jag ändå skulle printa ut lite papper). inte så värst smart att glömma att ta med sig böckerna...

Men det jör inget tycker jag. Försöka duger.
Fick ju frisk luft och en liten cykeltur på köpet.
Kanske det bara var bra med lite motion eftersom Crisu hade gjort mat och en helt fantastiskt god After Eight kladdkaka (och vispat grädde, för hand) bara åt mej, typ. (inbillar mej iallafall att det var en romantisk tanke bakom det hela och inte ett försök att släta över det faktum att han lovat att jobba ikväll...igen...)

Är fortfarande stinn som en gris och är nu i stort behov av en dusch och sen lite avkopplande TV-tid eftersom jag har rest och tabbat mej så mycket idag reda. Och det är viktigt att ta det lugnt in i det sista; 5 veckors ledighet är nu slut och imorgon börjar föreläsningar och basgruppsarbeten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar