fredag 2 december 2011

ledig + skatteåterbäring = en bra dag

efter 4 intensiva praktikdagar så är det mycket välbehövligt med en ledig dag idag.. (en fredag kan väl inte börja bättre än med en sovmorgon).

-----------------
Som sagt, det har varit låånga praktikdagar på neuroavdelningen, men hejsan hoppsan vad snabbt denna första vecka har gått. Men inte så konstigt med tanke på att vår handledare verkligen tagit mina och Fannys (den andra logopedstudenten) praktikmål i beaktande, dvs. möjligheten att träffa så många olika patienter som möjligt. Vi har verkligen haft ett tajt schema och t.o.m tvingats dela på oss för att hinna med alla patienter ;)

afasi, dysartri, dysfagi, röstterapi, gruppterapi, afasitest, dysartritest, sväljningsbedömning, anamnesupptagning, Parkinsons sjukdom, afasigrupper....

Jaa, listan skulle kunna bli hur lång som helst, men det är ett smakprov på vad vi har fått se/göra under veckan iaf. Känns som om man har lärt sig massor på bara dessa dagar, och intresset för att kunna jobba med sånt här i framtiden ökar. Skoj!

--------------------------

Och för er som inte är så intresserade av allt logopedsnack så kan jag ju berätta att skatteåterbäringen har kommit idag. Jag är rik igen, speciellt eftersom jag har fått dubbla skatteåterbäring. Antingen tycker dom att jag är fattig och verkligen behöver lite extra pengar på kontot ELLER så har jag fått mammas/pappas skatteåterbäring på mitt konto detta år igen ;) (men det är en hemlis som jag inte tänker berätta åt dom)

Eftersom jag kände mej rik(are) så har jag gått och traskat i stadens butiker för att eventuellt få inspiration och ideér till julklappar å sånt. Men som vanligt hittade jag mest bara sånt som jag själv ville ha. Nya tag en annan gång.

Snart är det dags för veckans första (!) träningspass och snart borde också Crisu komma hem för att (hör och häpna) stanna hemma hela kvällen. Han är ledig vilket betyder att vi ska ha fredagsmys tillsammans ikväll (har inte hänt sen de allra första veckorna vi var här i Linköping).

Gäller bara att övertala honom att vi visst vill se på idol mycket hellre än på på spåret (han börjar snart få pensionärspoäng den killen) 

wish me luck!



1 kommentar:

  1. kanske du råkat ut för detta: http://www.ot.fi/Story/?linkID=180617

    SvaraRadera