tisdag 20 december 2011

packa pappas packsäck

nu är det så nära hemfärd som det bara kan bli...

lägenheten skiner och varje dörrhandtag är polerat och fixat och våra grejer är nedpackade i x antal ikeapåsar. Allt detta har jag och mina löss pysslat med typ hela dan ENSAMMA eftersom herremannen i huset jobbar hela dan och (nu när jag ser på klockan) tydligen vägrar att komma hem tidigare, trots mina protester. Men nej, här går ishockeymatch före städning och packning.
(jag kommer att kräva någon form av gentjänst för detta...)

Så när han kommer hem ska vi då börja packa sakerna i bilen OCH åka iväg med lite andra saker till Crisus nya lägenhet där han skall bo x antal månader i vår + att vi måste via lillbååni efter lite till saker som ska till nya stället. Har på känn att det blir en lååång kväll och att frustrationen kommer att bli vår bästa vän (eftersom jag har slagit vad om att allt inte kommer att rymmas i bilen eftersom vi har 4 sommarhjul till bilen + en cykel + alla saker). Men herremannen har sagt att det ska gå så det är bara att lita på det då! ;)

Imorgon (då vi förhoppningsvis har fått allt intryckt i bilen) bär det iväg mot svearikets hufvudstad för att tillbringa sista dagen i detta vackra land (för detta år iallafall).
Sen på kvällskvisten ska vi åka lite båt och förstås shoppa snus, sprit och karkki (årets julklappar) för alla pengar som vi har kvar.

Sen är vi hemma (isch)! :)

1 kommentar: