måndag 12 december 2011

skräckblandad förtjusning

måndag, min nästsista (!) måndag här i Linköping. Hösten har gått så otroligt snabbt att jag inte riktigt hänger med, jag menar, om 10 dagar är höstens äventyr slut och det blir dax att söka sej hemåt igen. Roligt förstås, men samtidigt lite sorgligt....

Nåväl, har inte tid att sitta å fundera på hur lite det är kvar nu eftersom det ändå inte kommer att räcka till allt som ska göras:
  • tenta på fredag
  • läs och fixa 2 vinjetter till nästa veckas PBL
  • städa och packa vårt pick & pack
  • få en hemtenta 22.12 (god jul på er också), som ska vara klar 5.1
  • läsa en bok/roman på x antal 100-sidor tills 9.1
  • fixa praktikuppgift på sisådär 800 ord och allt ska refereras till lagar å annat trevligt.
Behöver jag säga mer? Vilket "jullov" det kommer att bli.

Ska ju åxå försöka klura ut om jag kommer att behöva åka tillbaka hit efter julen eller om det går att fixa på annat sätt. Annars blir det Åbo för hela slanten. Jaa just ja, vad händer där då? Det borde man väl åxå ta reda på....nångång.....

Så för tillfället är det lite väl mycket som snurrar på i denna lilla flickas huvud och gör henne sådär smått handlingsförlamad.. Men därför tyckte vi att det passade alldeles utmärkt med en utflykt till Ljungsbro och Cloettas chokladfabrik idag:

gottegrisarnas paradis
go´och gla´...kexchokla´
Passade förstås på att köpa lite sånt-som-man-måste-få-äta-när-man-läser-på-tent-och-annars-bara-har-för-mycket-på-gång-choklad

och den var god, riktigt god!
Och choklad blir man glad av så därför ska jag nu med ett stort leende på läpparna sätta mej ner och lära mej allt till fredagens tent!

Jag vill, vågar och kan!

och ironiskt nog spelas denna låt på min spelningslista...
"...nobody said it was easy..." tack för den du Chris! men kanske kommer jag ändå för att lyssna på dej till Sthlm i augusti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar