tisdag 22 november 2011

dagens hedersomnämnande

går till.... Christian *jubel, såpbubblor & ballonger*

Vad har han då gjort för att förtjäna den titeln? (nej han har inte bakat bullar denna gång) Joo, han har:
  • fixat kedjan på min cykel
  • försökt fixa det slunkande bakhjulet på min cykel
  • bytt till vinterringar på bilen 
  • rensat rören i handfatet
  • rensat silen i duschen
Då man gör så många saker så får man en guldstjärna i kanten, en stor kram och närmare 1ooo manlighetspoäng!

nebben i sin vinterskrud

Själv har jag mest tittat på, tagit en bild eller två och mest gjort sånt som inte kräver så mycket manlighet (fast jag egentligen innerst inne är rätt så teknisk och manlig..)..

typ tvättat en massa kläder

Förutom detta har jag faktiskt hunnit vara en sväng till skolan idag och fått vara med om en riktigt rolig grej, nämligen träffat på vår strokepatient Erik som skulle få genomgå en svälj- och ätbedömning av oss. Vad är det för roligt med det tänker ni nu.

Joo, det roliga var att Erik var en simulator, dvs. en docka som både andades och pratade (precis såna som dom använder i ett avsnitt av Grey's!). Så där har hälften av gruppen suttit bakom en spegelvägg tillsammans med en lärare som hade mikrofon och var Eriks röst. Hon ska verkligen ha credit för sin inlevelse, och klasskompisarnas miner när Erik började ha kräkljud var en syn för ögat ;)

Men för övrigt var det mycket lärorikt att få träffa Erik för att få en uppfattning om hur det faktiskt kan se ut/ gå till i verkliga livet.

En bra dag med andra ord, och kvällen åxå (man kan ju inte annat än bli glad av lite skypande med både lillasyster och älsklingen Stig-Britt)
  
Nu måste jag bara fixa matlåda för morgondagen, sen får jag gå och sova!

förresten, titta Mamma vad som kom på posten redan idag!

1 kommentar:

  1. oj va intressant! en sånde erik sko vi behöv ha jär å, vi sko kon döp an ti Erkki!

    SvaraRadera