tisdag 29 november 2011

tack för besöket, välkommen åter!

händelserika dagar har vi minsann haft tillsammans med vårt finfina besök hemifrån. 
eftersom ni är såå nyfikna såå på vad vi egentligen har gjort under dessa dagar ska jag nu dela med mej lite smått & gott....


torsdag
  • besöket anländer lycklit, trots att deras privatchaffis råkat köra sisådär 50 km för långt till fel flygplats ( svårt då det finns så många att välja på i detta land)
  • mamma Ahlstedt tycker att vårt kylskåp behöver fyllas på och vips var vi på Ica Maxi och storshoppade (tur att mamma Ahlstedt är rik, för vi handlade en hel del....)
till vår (eller min) stora förskräckelse så äter inte svenskarna julstjärnor! DET FANNS INGEN PLOMMONSYLT ATT KÖPA! jag gråter inombords..

vi fick därför trösta oss med glögg och pepparkakor, inte så illa det heller...

fredag
  • Crisu passade på att jobba hela dan, så jag stod för dagens underhållning
  • mamma & pappa Ahlstedt fick dryft efter sin lillkille så vi beslöt oss för att traska till Cloetta Center och äta lunch där (som tur hann vi faktiskt få en liten pratstund med vår egna lilla kock)
  • spring på stan med "svärföräldrarna" 
  • fredagsmys

lördag
  • julmarknad i Gamla Linköping (hur mysigt och trevligt som helst, men det skulle gärna ha fått varit minusgrader och snö för stämningens skull) 

 

  • fika hos familjen Norrena (och tack och lov att fru Norrena varit på snabbvisit till Finland och smugglat med sej en hel del välbehövliga ingredienser såhär i juletider..)

I'm addicted
  • Crisu smiter iväg på jobb och mamma & pappa Ahlstedt fick dryft efter sin lillkille så vi beslöt oss för att traska till restaurangen för att fira lördagskvällen med 3 rätters  middag (som tur var hann vi faktiskt få en liten pratstund med vår egna lilla kock som tydligen gjort ett bra intryck på sin boss som bjöd oss på en hel del extra + en finlandsflagga på vårt bord....). 


söndag

första advent - en blåsig och regnig sådan
  • en något försenad farsdagsmiddag, men en dåå så goan ejn! (speciellt efterrätten: vaniljpannacotta med flädersaftsmarinerade hallon *mumsfilibabba*)

måndag
  • praktiken sätter igång i Motala igen, fast denna gång på neuroavdelningen. Jag har en helt underbar skorrande handledare som skrattar högt och mycket, vilket gör att jag kommer att trivas helt utmärkt där i 2 veckor framöver! (men mera om praktiken en annan gång)
  • ishockeymatch alá elitserien (fribiljett, check)
min närvaro gjorde att hemmalaget förlorade med 6-3


tisdag 
  • när jag kom hem från praktiken hade vårt finfina besök hemifrån redan hunnit åka iväg, men vi får tacka å bocka för trevligt sällskap

trots min kameraiver så lyckades sällskapet inte fastna på bild, därför en gammal bild från sydligare breddgrader...

Såså, he va he he. (jiistas va råddot dehär blejv..sånt ni får leva me....)

Roligt med besök, och som det ser ut just nu kanske mamma & pappa Ahlstedt blev vårt enda besök här i Linköping!! 

Men jag lever i en värld där drömmar kan bli verklighet, och eftersom jag drömde inatt att hela familjen Knas kom på överraskningsbesök hit i och med min födelsedag nästa vecka (!) så tror jag hårt på att det kommer att bli så åxå! :) 


Nu borde jag ännu hinna cykla till biblioteket, laga matlåda, städa lite, vila, se på TV, vänta på att Crisu kommer hem... (tror bestämt jag tar listan i bakvänd ordning..)

det är mycket nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar