lördag 8 oktober 2011

friskluftförgiftning

tror vi bestämt att vi har blivit drabbade av idag, eller så är det helt enkelt havsluften som gjort oss så trötta.

idag har vi gått, gått och gått eftersom det var en solig och härlig höstdag i Umeå. Vi gick in till centrum och plötsligt befann vi oss i olika leksaksbutiker där vi genast blev påminda om alla de olika leksaker man hade haft som liten :)

Samtidigt började koffeinnivån bli allt för låg (finns ingen kaffekokare i Moas korridorskök!) och vi började därmed vår jakt på ett café (vilket tydligen resten av Umeås befolkning åxå hade tänkt) och till sist hittade vi ett ställe där vi fick plats. Men piggare blev vi däremot inte. Orkade inte ens fota alla fina, mysiga och stora trähus som vi gick förbi på hemvägen (jag är lat, jag vet)

ett höstträd är allt jag har orkat fota idag
Kvällen får fortsätta i ett lugnt tempo (ifall jag inte sådär plötsligt får energi och ordnar världens korridorsfest eller annat bus) väntandes på att Moa ska komma hem från sittningen. Kanske orkar jag ta en dusch. Kanske inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar