måndag 17 oktober 2011

studier, matlåda & lite praktik

bloggen har fått lida eftersom jag har varit såå duktig och faktiskt studerat lite i helgen (med betoning på lite)


i helgen köpte jag nya blommor för att få en färgklick i vardagsrummet (dom ser ni i bakgrunden på bilden ovan)
i helgen köpte jag åxå världens godaste teblandning; blåbär/tranbär, grape och earl grey 
i helgen har jag åxå sett på serier och slagit personligt rekord i hur snabbt man kan se igenom en säsong
igår hade vi sovmorgon och sen på kvällen hade vi plättkalas.
(som ni märker är det helt enkelt rätt så svårt att trycka in studier i detta tajta schema..)

MEN idag (efter 3 veckors ledighet) var det äntligen dax att få sätta igång med första delen av min praktik som hör till neurologopedikursen som jag läser.

har fått en alldeles egen namnskylt (som jag glömde att använda idag)
i 4 dagar kommer jag nu att befinna mej i Motala på ett habiliteringscenter för vuxna/ungdomar för att få följa med och se hur logopederna jobbar där. under dessa dagar kommer jag att få träffa ungdomar/vuxna med bl.a. utvecklingsstörning i olika svårighetsgrader, autism, asperger mm.
spännande, roligt,  intressant och motiverande att få se och lära sig hur man som logoped kan jobba, träna och hjälpa dessa personer med deras tal, språk, kommunikation och sväljningsförmåga.

Mitt framtida yrke som talterapeut är typ megabra och jättehäftit! 


men det värsta med praktiken (förutom att behöva stiga upp kl 6 för att hinna med bussen och komma hem igen först runt 5- halv 6 tiden) är ändå att man måste (måste och måste, man kan ju åxå välja att svälta..) ha med sig matlåda vilket betyder att man måste laga ordentlig mat kvällen före. Det tycker jag inte om.

men denna laxpaj kommer att smaka ypperligt imoron och snåla alla andra på lunchen!     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar