lördag 1 oktober 2011

solen den bara värmer

i Linköping tänkte det tydligen inte bli höst ännu på ett tag. Här lyser solen hela dagarna å temperaturen stiger upp mot 2o grader.

att gå omkring i tygskor å t-skjorta när träden ser ut såhär känns något ovant.

Igår shoppade jag. Det var roligt. Shoppinglyckan var stor å nu behöver jag ju inte bekymra mej längre över vad jag ska göra med alla mina pengar på kontot (och har ju nu gjort plats för de 1o miljonerna som jag hade tänkt vinna ikväll).

shoppade ett helt vardagsrumsbord


helt klart min nya favorittröja (bara det tänkte bli kallare nångång så att jag har nytta av den)

Igår var det dessutom alldeles riktit nära att jag å crisu skulle ha fått lite fredagsmys (eftersom crisu har jobbat fredag/lördagkvällar nu i 4 veckor...) eftersom hans chef ringde kl 4 å sa att det var lite bokningar för kvällen å att han därför fick ta ledigt. Detta tyckte dock crisu att var lite jobbit eftersom han "inte kommer ihåg hur man jör då man ska ha fredagsmys". Så tur för honom så ringde chefen igen kl 7 och berättade att nu var det bråttomt på jobbet.. Å snäll som han är så for han iväg på jobb. Å jag hade fredagsmys för mej själv tillsammans med idolerna, en bra bok OCH början till en förkylning!! (tydligen smittade mammas förkylning via telefon).

-------

Idag har vi sett på Sveriges största trampbilstävling Le Mans, som ordnades på universitetet. Med sina vackra utstyrslar å något överdrivet alkoholintag så var deltagarna faktist riktit roliga att se på ;)





Efter att ha fikat i solskenet så smet crisu iväg på jobb. Själv har jag cyklat flera kilometrar till en stor butik (där godisutbudet var bra) för att nu kunna kurera mej på bästa sätt denna kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar