fredag 7 oktober 2011

Welcome to Umeå

hipp hurra för mej (å på storasysters födelsedag) som lyckades ta mej till Umeå utan problem! Vaknade i tid, hann till bussen, bussen var i tid (blev lite rädd ett tag då busschaffisen kl 06.00 började babbla om eventuell trafikstockning på E4:an pga. lastbilshjulspunktering), jag hittade till tåget, jag hann checka in i god tid, jag hittade rätt gate OCH jag var inte nervös inför flygresan (vilket jag tyckte var rätt så konstit eftersom jag innerst inne vet att jag ju är flygrädd, så jag hässade upp mej själv och hann bli nervös i god tid före planet skulle iväg), överlevde flygresan och planet landade inte i älven (trots mycket hårda vindar vid landningen). 5 av 5 festisar!

I umeå är det blåsigt och kallt. Därför har vi börjat möss-säsongen (syftar inte på gnagare utan på huvudbonader).

systrarna i björkarnas stad
moa hittade en fin mössa som osade rysk tant (julklappstips?)

Vi lever å mår. Och nu är det dax för fredagsmys!

Roligaste idag
att sitta på café och dricka världens godaste te + att våga ta en påtår utan att fråga, samt att bara titta på alla roliga människor på stan. OCH att hitta 3e säsongen av Private Practice på Åhléns till halva priset! Lyckan är stor och svensk :)
såhär kan det se ut på gångbanan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar