måndag 29 augusti 2011

måndagkväll

efter en kort skoldag där jag fått träffa klassen samt presentera mej inför alla (och än en gång: jaa, jag har svenska som modersmål) och efter en sväng på stan sökandes efter diverse meduciner för min förkylning så satt jag å crisu plötsligt i bilen påväg till Motala (4o km härifrån) på...fotbollsmatch (!).

både då och nu i efterhand ställer jag mej frågan: hur kunde jag övertalas så lätt till det (eftersom det medförde att jag missade kvällens avsnitt av Svenska Hollywoodfruar), men vi skyller det på denna förkylning som får mej att tänka i andra banor än normalt.

men jag överlevde matchen tack vare gratis inträde, korv med bröd, kokosboll och varm kakao..

när alla andra tittade åt höger tog jag mej en titt till vänster å fick syn på bl.a regnbågen som jag passade på att fotografera då inga störande fotbollsspelare var i vägen...
annars såg jag mest på min alldeles egna fotbollsspelare som hade fullt upp me "knapprasi"

Självklart hann vi utforska Motala lite innan själva matchen

en fin park i Motala

detta symboliserar då Vätternrundan

Motala - we will be back!

Roligaste idag
när crisu tappade bort stället där han hade parkerat sin cykel å jag (!) fick hjälpa honom att orientera sig i storstan. Äntligen ombytta roller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar