onsdag 24 augusti 2011

tråkdag.

chillat åpå gällande universitetsstudierna, haft en guidad rundtur på sjukhuset idag. that's it. Fick däremot reda på att imåron ska de som ska få göra praktik här i Sverige MRSA-testat...så det ska ju bli...spännande. Har ingen aning om hur sånt går till (men imåron lär jag ju få reda på)

Så idag är första dagen då jag önskar att vi skulle ha liiite längre dagar så att man inte skulle hinna få såå mycket dötid. Men ska väl njuta så länge det varar (fick schemat igår som visar att jag kommer att vara ledig hela nästa vecka åxå..)

Så denna eftermiddag har jag gått omkring med kameran i högsta hugg och försökt få tiden att gå (vilket gick galant)

bredvid gatan där jag bor - detta är då kastanjeträd (källa: lillasyster Moa)


Promenixade sedan vidare en bit.

svensson svensson feelis


Vädergudarna gjorde sitt yttersta för att muntra upp mej med en liten regnskur, men som tur var jag redan nära Vallaskogen (där träden e så stora så att det inte regnar såå mycket på en)
regn + skog = härlig doft, sånt som finns där hemma (man får ju nästan hemlängtan)

Roligaste idag
på väg hem från min utflykt ser jag detta och blir glad som ett litet barn :)
samtidigt kom mannen från huset och frågade glatt om jag vill ha flera äpplen? Tyckte det var smått pinsamt att bli upptäckt med att fota detta, så jag skrattade som om inget särskilt skulle ha hänt och tackade snällt nej och gick min väg.
men undrar hur mycket äpplen jag skulle ha fått..dom var nämligen mycket goda (som fattig studerande är ju allt som är gratis det bästa som finns) nästa gång: gör om, gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar