torsdag 25 augusti 2011

råddig i bollen.

minst sagt.

har idag stött på utbytesstudiernas första motgång. de kurser jag valt att läsa krockar typ bara med varandra, vilket då jör att jag inte kan gå alla. så är därför nu på jakt efter nya kurser att läsa fr.o.m sept/okt. vad sägs om "hundens beteendebiologi 1", " makroekonomi med inriktning mot tillväxtteori" eller varför inte "skräcklitteratur"...eftersom vi har ett visst antal valbara studiepoäng som inte måste komma från logopedikurser.

skulle mer än gärna ha en kurs om läs- och skrivsvårigheter (eftersom det är mitt gradu ämne)
eller nåt som handlar om musik som terapimetod eller nåt annat intressant. Men med min goda tur så ordnas inte dessa kurser denna höst. Det finns inte ens en enda kurs i italienska som jag kunde gå. Typiskt.

Bortsett från detta mår jag bra.

Har blivit bjuden på lunch av de svenska logopedilärarna idag och fick samtidigt träffa några svenska logopedistuderanden, bl.a. min alldeles egna fadder Emma (som har som uppgift att ta hand om mej å se till att jag har det bra här i Linköping)
Så jag har ju åtminstone fått äta gott idag. alltid något.

Roligaste idag
personligt styrketräningsprogram samt att få gå å sova om en stund.



3 kommentarer:

  1. haha! jag röstar på "hundens beteendebiologi 1" (jag som tycker så mycket om hundar..). kom till Lund och lär dig allt om läs- och skrivgrejs, jag går en 12 poängs kurs i just det. åså har ja ju missa att du har bestämt graduämne! berätta! snart är det bara jag som inte har ett ämne (!). men bra att du mår bra. :) här mås det också bra, även om denna dag har varit ganska tråkig. gonattkramar från söder! allt ordnar sig med kurserna ska du se! :)

    SvaraRadera
  2. Kämpa käpma min fina Anna <3 din alldeles egna PT xandris

    SvaraRadera
  3. Cecilia: jaa ja skåda he att den kursen sko vara perfekt! ja to gradun som matti l. handleder, normering av dyslexitestet duvan.. :)

    Xandra: tack!

    SvaraRadera