tisdag 30 augusti 2011

regn regnare regnast

så kan dagens väder beskrivas med 3 ord.

synd bara att man varit ledig hela dan me sånt väder :/ men man kan ju då me gott samvete sova länge, å bara sitta inne å mysa i soffan framför tv:n (å t.ex. se på reprisen av svenska hollywoodfruar samtidit som man äter morgonmål i soffan).

följde sen med crisu på hans jobb jakt, å de verkar som om han får börja jobba om 2-3 veckor på cloetta center.. så nu e frågan hur han ska orka jöra ingenting fram tills de.. får se va han hittar på för bus.

Imåron ska ja ti skolan å förhoppningsvis träffa en dam som vet något om mina kurser, vad jag egentligen är registrerad till. Skulle gärna få det uppklarat samt få något positivt svar från alla de ställen jag skickat mejl och frågat om kurser i dyslexi (hade liksom tänkt något sånt på distans) men verkar typ vara omöjlit...suckelimuck.

annars är jag mest bara förkyld och har sjuk hals. ska därför (med gott samvete) jöra ingenting resten av denna tisdag. typ äta glass å se film.

Roligaste idag
att få skratta åt alla svenskar som går omkring med sina vita converseskor då det öser ner å glatt bara kunna skutta förbi dem i sina fina gummistövlar.
jag gillar dessa. mycket.

2 kommentarer:

  1. Regn borde du ju vara van med efter att ha bott i Åbo :P Här har det regnat varje dag sedan jag kom hit i helgen (surprise)! Läser din blogg varje dag och tycker det är riktigt roligt att få följa med vad som händer på andra sidan pölen!
    Sköt om varandra och hoppas det snart nappar för Crisu med jobb!

    SvaraRadera
  2. vem kan ha köpt såna fina stövlar åt dig? kanske jag...å två andra :)

    SvaraRadera