onsdag 17 augusti 2011

tar bloggandet på allvar och ska även denna kväll uppdatera er alla där hemma som nyfiket å ivrigt vill veta vad som är pågång.

idag har vi köpt en ny cykel åt mej. en riktit fin, svart mommopeed. den fungerar finfint har vi kunnat konstatera efter dagens cykelutflykt. Linköping är en stad där ALLA cyklar, därför denna cykelhysteri.

vad mer har vi då hittat på en dag som denna (förutom att ha tappat bort både ikea/biltema igen och chloetta center samt lunchat och varit hemma hos kändisen Fredrik "Ikken" Norrena). Inte mycket. joo, ignorerat kaoset i lägenheten förstås, men det får man göra eftersom man HAR en lägenhet här i stan, vilket verkar vara totalt omöjlit för många andra...

Imåron åker crisu hem igen en sväng, jag blir lämnad ensam och det är plötsligt nu jag inser att jag ska stanna kvar här då och inleda mina studier i en ny stad, med nya människor, nya ställen... spännande! ser verkligen fram emot vad denna termin har att erbjuda :)

Roligaste idag (anna) 
- "pappa, varför börjar du alltid prata så konstit då du träffar någon från Jakobstad?
- "nå, för att di föstaar va ja säjr. fatar tu?"
- "joo, men varför kan du inte prata riktig svenska?"
- "tu e pöllö. fatar tu?"

Härligt att pedesidialekten lever vidare, även här i Linköping ;) 

Roligaste idag (crisu)
När jag går vilse i vår lägenhet (efter att ha gått in i sovrummet istället för till vardagsrummet med morgonmålet). Tycker att hela lägenheten borde vara spegelvänd, då skulle såna här problem inte uppstå.

Tackåhej. 




4 kommentarer:

  1. det är inte lätt....
    cykla lugnt ;)

    SvaraRadera
  2. Åhh, jag vill komma å ragga med dej! Herrrlit med nya bekantskaper ;)

    SvaraRadera
  3. 5 av 5 toasts för roligast idag :)

    SvaraRadera
  4. Kom ihåg hjälmen :P roligt att höra att det har börjat bra för dig där! :)

    SvaraRadera