måndag 5 september 2011

bonde vill skjuta betande tranor

så lyder en nyhetsrubrik och på tal om det måste jag få berätta att vi spelade kort igen igår kväll, och jag vann första varvet ;)

första dagen i skolan:
- hittade rätt byggnad och rätt klass

- fick introduktion till neurokursen och kände mej typ dummast på länge när läraren om å om igen säger: "jaa, men detta vet ni ju från förr.." (när hon berättar viktiga saker om praktiken och examination, basgrupper o.dyl). Som tur skickade hon sedan ett ursäktande mejl då hon kommit på att jag varit med i klassen och troligtvis inte visste allt från förr (så ska få träffa henne imåron istället och förhoppningsvis få lära mej allt)

- fått en praktikplats nära Linköping efter många om och men (praktikplatserna finns inte bara i Linköping som jag trodde utan många av platserna finns i helt andra städer..). Så när jag först fick en praktikplats i Kristianstad (!) kom min fadder Emma till undsättning och tvingade klassen att lotta om å ge mej en praktikplats närmare Linköping (trots protester från delar av klassen som ansåg att då man drar lott är alla med på samma villkor). Så vecka 42 kommer att tillbringas i Motala.

- varit med om min första PBL tillsammans med en grupp tjejer som hållit på med detta i 3½ år redan (snacka om att vara nybörjare och känna sig ännu dummare än tidigare)

men annars var väl dagen helt okej.

så glad blev crisu när han fick komma med mej (cyklandes i regnet) till HU bibban för att vara personligt stöd åt mej när jag skulle printa å söka böcker

Ikväll har vi åxå  fått se vart fröken inneboende ska börja bo sen senare (så att vi vet vem vi ska våldsgästa då vi vill spela kort eller så..). 

oroa dej inte Moa - ditt paraply rastas varje dag.
Roligaste idag
det tråkiga vädret får mej på bra humör
vem blir inte glad av att få plaska i vattenpölar?
 

1 kommentar:

  1. Jag saknade mitt paraply ida när de regna typ myki när ja sku gå hem från skolan :(

    SvaraRadera