måndag 19 september 2011

en då så mycket bättre dag

så ere. men med tanke på hur gårdagen var så kunde ju bara denna dag bli bättre :)

började morgonen med att stiga upp kl 8 på min lediga dag, å tur var väl det. För då hade jag all tid i världen att starta dagen med en dunderfrukost! (å jag tror att det var den dundriga frukosten som bidrog till min effektivitet idag)

nybakat bröd direkt från bageriet - vilken utmärkt start på dan!

jag har studerat idag!
helt otroligt. hade t.o.m. lite flyt när det kom till att läsa artiklar å sånt. Märker nu att ögonen är alldeles trötta och inte vill läsa mer engelska. Har ändå fastnat i en fråga: Hur mäter/bedömer man evidensgrad i artiklar? (vet att vi läst detta med en manlig lärare vid ÅA ifjol.. men kan för bövelen inte komma ihåg det, förutom att RCT studier har högst evidensvärde) 
Så känn er träffade logo08 som åxå har läst detta å antagligen kan det som rinnande vatten, fritt fram att hjälpa mej ;)

blablabla, bara en massa skolsnack.

annars har jag inte gjort så mykke annat, förutom att vara å storhandla med Crisu (så nu finns det äntligen massor med mat i skåpen igen!) Men känns som om vår fantastiska Sabine skulle få komma hit å lära oss hur man handlar mest ekonomiskt, för detta blir dyrt i längden ;) (här i Sverige finns massor med specialerbjudanden i butikerna...KOM HIT!!)

Roligaste idag
är nog att jag har haft en bra & effektiv dag å snart får sätta mej i soffan å se idol och svenska hollywoodfruar tillsammans med världens bästaste <3

en annan sak som åxå är skoj är att lillasyster berättade att Coldplay spelar i London i december.. vi som har tänkt åka till London vaikka huru länge som helst å efter att ha sett å hört Coldplay i somras känns det inte alls som någon dum ide´ att se dom igen.. Så kanske syskonskarans resa denna vinter är bestämd?
the amazing penttis --> London?
snäälla?? (jag lovar att uppföra mej. som alltid. förstås.)
 

7 kommentarer:

  1. Det fanns ju vissa nivåer av evidens.. Kanske det finns kvar på moodle? Eller finns moodle mera? Är det bara moodle 2 som gäller nuförtiden? :P Jag hänger med.. Not. Men vad glad jag blir att höra en gladare Anna idag! :)

    SvaraRadera
  2. Oj Anna, du e så bäst! "Jag lovar att uppföra mig". Haha. ;)

    SvaraRadera
  3. Haha va man blir glad åv ande sista bildin åv de! :D såde sko man kon tänk se at ja sko si ut å tå ja funderar på evidensnivå...

    SvaraRadera
  4. OJOJ! Isåfall ska jag också fara och se på Coldplay! :)

    SvaraRadera
  5. Mäta evidensgrad i en artikel? Jag måste nog har varit sjuk då.. ;)

    SvaraRadera
  6. Jee för London och Coldplay :) *avis*

    SvaraRadera
  7. Ja tycker som så att vi far.. Vi kan strunta i lite skola å fara på tour istället.. :)

    SvaraRadera