lördag 10 september 2011

parkeringsproblem

har vi haft idag. dagen började på bästa sätt då vi upptäckte att bilen tydligen står felparkerad och vi har fått en parkeringsbot på 4oo kr (jag ska verkligen kolla extra noga imåron var exakt det finns en skylt där det står att man endast får parkera 24h). senare när vi ska cykla iväg in till stan så har vi fått blåvita band fastknutna på våra cyklar (är detta ett sätt att påstå att även cyklarna är felparkerade, eller är det bus eller bara ett tecken på att våra cyklar har finländska ägare?). Senare cyklade vi iväg å kollade var vår f.d. inneboende flyttat in och när hennes mamma å pappa kommer dit säger dom att våra cyklar tydligen står på fel ställe eftersom någon har vinkat dom (tydligen ska cyklarna stå i cykelställning fast den är proppfull). Inte lätt detta med parkering.

eftersom crisu jobbar passar jag på att studera lite (fast det är lördagkväll)

men nu tror jag att det får vara bra med det. som belöning ska jag byta om till pyjamas, ta fram min godispåse, sno en cider av crisu å bara slappa i soffan å glo på dumburken. perfekt.

mysfaktorn är uppe i 1000 nu i lägenheten tack vare alla ljus <3
Roligaste idag
idag när vi gick på stan såg vi 3 hundar som var fastbundna utanför en butik. om vi förstod det rätt hade dom blivit lämnade där rätt så länge eftersom flera människor stod runtomkring och pratade snällt med hundarna och tyckte synd om dom. Gissa vem som åxå stod där bredvid? Jo, en parkeringsvakt. (kanske kan man få böter för felparkering av hund åxå...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar