söndag 4 september 2011

en känsla av sommar

obs! bilden är inte tagen idag. men såhär kan man avnjuta sitt morgonmål en solig dag på balkongen

tyvärr har vi inte njutit så värst mycket av det vackra vädret som bjöds på idag. vi tog en lång sovmorgon efter gårdagens försök till partaj i Linköping (Linköping nattetid: mycket folk + långa köer = tidig kväll) - men vi gjorde ett gott försök! :)

eftersom jag tidigare idag kände mej oerhört motiverad att vara huslig ledde det till ett IKEA besök (var annars hittar man en fin burk att ha sin hemmagjorda mysli i?). Men motivationen försvann lika snabbt som den kom när vi efter ikea besöket sedan stod i butiken och skulle hitta alla ingredienser som jag behövde för mina husliga sysslor..

så idag har jag INTE:
- bakat bröd (finns ju ingen malt i butikerna här)
- lagat mysli (men har ju en fin burk)
- lagat en otrolit god spenatlasagne (men har ju receptet och alla ingredienser nu..)
- varit ute å njutit av en varm sommardag (varför vet jag inte...)
- tränat (ingen ork)

men jag har dammsugat och städat lite. å tittat på idol. å ätit kvarg.

nu börjar jag däremot känna mig tillräckligt utvilad (har haft långtråkit alldeles för många gånger denna vecka) och ser verkligen fram emot att sätta igång med lite studier imåron. får se om jag kommer ihåg hur man jör :)

Roligaste idag
får bli en reservplan en söndagsafton som denna, här ger vi er en riktig tankenöt
vad är detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar