torsdag 15 september 2011

brist på disciplin

kan man lugnt säga. detta med att studera självständigt fungerar inte som det ska idag (eller igår, eller i förrgår osv.). men man hinner ju inte med allt ;)

mårar åpå i Linköping så gott det går, och för varje dag blir det allt mer klarare och lättare att hänga med. Klassen däremot har inte visat någon positiv förändring, de kan beskrivas med ett ord: tråkmånsar. Ingen verkar riktigt orka ta kontakt eller orka vara social, varken med mej eller med varandra (kanske de har fått nog av klassen nu efter 4 år, vem vet). Överdriver jör jag väl lite, när dom väl pratar med en så är dom hur snälla och trevliga som helst! kanske en spark i baken är vad dom skulle behöva för att orka engagera sig lite till? :)

tacka vet jag logo08 (en bild på nästan alla)


vad mer har hänt.
  • storm å blåst har vi haft under veckan (= typ jättetungt att cykla till/från skolan i motvind!)
  • crisu har skaffat sej ett jobb till (= han är aldrig hemma, men förtjänar säkert jättemycket pengar)
  • jag har bakat bröd 2 (!) ggr denna vecka (allt för att inte behöva studera, skulle dock behöva gå en kurs i brödbakning..)
  • föreläsningarna har varit något intressantare denna vecka (pluspoäng åt svenskarna)
  • distanskurserna kråtar (har endast skickat in 3 olika kopior av papper så att de ens ska kunna godkänna mina ansökningar på studera.nu. MAN FÅR JU FEJLI!) 
som ni märker händer det nu inget märkvärdigt här för tillfället. nu tror jag att det är dags för dagens försök till studier innan jag ska till gymmet med Jasmin (logopedi utbytesstudent från Schweiz). Men först tror jag bestämt att jag måste ringa mommo & moffa och berätta att jag lever (disciplin var det ja..) ;)

Roligaste idag
eftersom jag är en så snäll flickvän så går jag och gör en massa ärenden åt min hårt arbetande pojkvän, som t.ex. att försöka betala en parkeringsbot. Lapplisan tänkte inte på att skriva ner IBAN/SWIFT på boten vilket jör att vi inte kan betala den från våra finländska konton. Så jag gick glatt in till första bästa bank så att dom skulle hjälpa mej:
- " jaha, så du ska betala denna från ditt hemkonto va?"
- " japp"
- " å de kan du inte utan SWIFT/IBAN menar du?"
- " japp"
- " aa okeej, ja förstår ditt problem här.. vänta lite... tyvärr kan vi inte hjälpa dej här på banken. Du måste helt enkelt ringa dom å be dom ge dej de rätta koderna.."
- " okej, men tack för hjälpen iallafall. det är inte så lätt alla gånger med sånt här"
- " då har jag ett tips åt dej: parkera bilen rätt nästa gång så slipper du sånahär bekymmer! *skratt*

i detta land är t.o.m. bankmännen roliga :)

3 kommentarer:

  1. Va fint att du saknar oss! Men saken är den att vår klass träffas inte så ofta numera, eftersom vi inte just har föreläsningar. Vi saknar dig med!

    SvaraRadera
  2. Jag saknar också logo08! Snyyyft! <3

    SvaraRadera
  3. Här är en till som saknar!

    SvaraRadera