söndag 18 september 2011

vilken helg

kan man lugnt säga där det mesta har gått som det inte var tänkt helt enkelt.

igår började dagen dock på bästa sätt med solsken och värme. Vi beslöt oss därför att cykla iväg för att kolla in världens studentgrejj i form av dragkamp (där det förlorade laget skulle hamna i ån) typ vaikka huru skoj som helst. Vi cyklade 4km åt ett håll och hittade inge häppening, fick då cykla tillbaka igen.

crisu tyckte att det var mer än rätt att ta en behövlig paus bredvid en fotbollsplan där en match höll på (tänka sej.)
senare mot kvällen skulle jag för första gången få uppleva svenskt rally. Klockan 16 skulle bilarna köra en sträcka här i närheten MEN det hade blivit en 50min försening och crisu som skulle å jobba kl 17 kunde ju inte stanna. Och vem vill stå där själv å vänta. Inte jag.

-------------------

Idag har jag spenderat nästan all min tid framför datorn i försök om att hitta en eller två artiklar att använda till veckans PBL. Resultatet blev inte som jag hade tänkt. Det blidde till ingenting helt enkelt.

senare ikväll när jag (efter många om och men) bestämt mej för att besöka gymmet för att få bort lite aggressioner så börjar det regna. typiskt. men fick användning av min regnjacka iallafall och hann precis i tid till passet.

Nöjd och belåten efter body combat så ser jag att min cykel inte står kvar på det stället där jag lämnade den... Börjar samtidigt leta efter cykelnyckeln i jackfickan för att inse att den inte är där.
Jaha, så för att toppa denna fantastiska söndag så har någon snott (eller rättare sagt fått) min cykel.

R.I.P. min fina cykel (tips till mej själv: glöm inte cykelnyckeln i låset nästa gång...)

Så inget roligaste idag idag. Det enda roliga för tillfället är att jag snart är typ jättemycket ledig och då har tid att resa vart jag vill, typ till Köpenhamn, Sthlm, Umeå, Italien... Men tror Kolmårdens djurpark är först i tur. Där är alla glada å inget kan gå fel....

3 kommentarer:

  1. Glöm int att man kan resa till Jeppis/Östensö också ;)

    SvaraRadera
  2. Kolmården kan jag i alla fall rekommendera! jag var dit i sommras och he va hur roligt som helst! Si till att ni har tillräckligt med tid bara för he fanns MASSOR ti si! :)

    SvaraRadera
  3. buu, ja vet precis hu de känns när ens cykel blir stulen. säkert värsta känslan ever. Men jee för resandet :)
    hälsningar från åbo/Linda Nyggis

    SvaraRadera