måndag 26 september 2011

svettit värre

ett tecken på att hösten verkligen har kommit till Linköping är ju att lövblåsarna har vaknat till liv igen. Med tanke på hur mycket träd som finns här så är jag inte ett dugg avundsjuk på deras arbete.

träden börjar sakta men säkert ändra färg
Men det är ändå något som inte stämmer in i denna höstliga beskrivning..
Joo, just det. Det är ju 19 grader varmt åxå! :) (knäppt, men trevligt)


Vad mer. Helgen kom och gick i ett raskt tempo. Hittade hur bra som helst till födelsedagsfesten och det var riktigt trevligt (och än en gång fick jag berätta om Finland och språkliga grejer.. börjar gå på rutin nu!)

Igår hade vi tvättdag, och till vår förtjusning fungerade inte fläkten i torkrummet denna gång heller (nästa gång tvättar vi inte på en söndag, troligtvis har fläkten vilodag då..) Men vi hittade på en utmärkt lösning ändå:

har man en balkong ska den utnyttjas!
Söndagskvällen till ära traskade vi ivriga (?) iväg till lillbååni vårt för lite kortspelande (crisu började få abstinens) och det hade blivit riktit fint hemma hos fröken Sandra (se bilder på hennes blogg).

Idag har jag mest varit ledig. Fått fixat en skoluppgift och det var allt som jag behövde jöra idag.

Roligaste idag:
Crisu ringde tidigare idag å berättade den goda nyheten att han är ledig både tisdag OCH onsdag. Detta betyder att vi äntligen har tid att hitta på något skoj då vi båda är lediga. 
Köpenhamn ligger högt uppe på "vill-se" listan å ja tror jag ska ta en titt på vad en tågbiljett kostar dit...

Jag tror att jag trivs med att vara ledig.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vi ska ti Köpenhamn över nyår, så de tycker ja e ett bra val! :) hoppas allt e bra där annars! kram

    SvaraRadera